Informujemy, iż każdy uczestnik projektu powinien zapoznać się z zasadami przetwarzania jego danych osobowych przed rozpoczęciem tego przetwarzania gdyż dane tych osób będą przetwarzane w celach i w sposób opisany w informacji dotyczącej prywatności.
Informacja o ochronie prywatności
13.10.2025r.
Erasmus Days 2025
Informujemy, iż w najbliższą środę tj. 15 października o godzinie 14.40 ww sali nr 32 odbędzie się pisemny test z języka angielskiego osób chętnych do udziału w projekcie Erasmus+. Zapraszamy klasy 7 i 8 .
Zespół ds. Erasmus+
20.06.2025 r.
Nasza mobilność nauczycieli w Ponta Delgada zauważona przez lokalne media! 🇵🇹📣
Z dumą informujemy, że nasza ostatnia mobilność nauczycieli na Azorach – w malowniczym Ponta Delgada – została zauważona i doceniona przez lokalne media! ✨
W ramach programu Erasmus+ nauczyciele z naszej szkoły uczestniczyli w kursie pt. „There is no planet B”, poświęconym edukacji ekologicznej i zrównoważonemu rozwojowi. Podczas szkolenia doskonaliliśmy nasze kompetencje zawodowe, poznawaliśmy innowacyjne metody nauczania oraz portugalski system edukacji, a także zgłębialiśmy temat ochrony środowiska w kontekście globalnych wyzwań klimatycznych.
Nasza obecność oraz aktywny udział w zajęciach i spotkaniach zostały opisane w lokalnym serwisie informacyjnym – to dla nas wielki zaszczyt!
To wydarzenie pokazuje, jak ważne i wartościowe są międzynarodowe projekty edukacyjne. Nie tylko rozwijają one umiejętności nauczycieli, ale też budują mosty między szkołami i kulturami. Cieszymy się, że mogliśmy reprezentować naszą szkołę i miasto na arenie międzynarodowej!
Link do artykułu:
#erasmus #erasmusplus
10.06.2025 r.
📣 Z radością informujemy, że nasza szkoła otrzymała grant w wysokości 31 726,00 euro na realizację działań w ramach akredytacji Erasmusa nr 2022-1-PL01-KA120-SCH-000109152 , nr projektu 2025-1-PL01-KA121-SCH-000314950 na rok szkolny 2025/2026! 🎉🇪🇺
Projekt będzie realizowany do 31 sierpnia 2026 r. i obejmuje:
✅ mobilności edukacyjne uczniów,
✅ udział nauczycieli w kursach i szkoleniach zagranicznych,
✅ obserwację pracy nauczycieli w szkołach za granicą (job shadowing).
To kolejny krok w stronę rozwoju naszej szkoły, internacjonalizacji edukacji i poszerzania horyzontów naszych uczniów i kadry pedagogicznej! 🌍📚
#ErasmusPlus #Mobilność #JobShadowing #EdukacjaBezGranic #NaszaSzkołaWEuropie
05.06.2025 r.
Miło nam poinformować, że nasza mobilność edukacyjna w Turcji została zauważona przez lokalne media!
Wizyta naszych uczniów i nauczycieli w ramach programu Erasmus+ spotkała się z dużym zainteresowaniem, a efekty wspólnych działań zostały opisane w regionalnej prasie. To dla nas ogromne wyróżnienie i dowód na to, że międzynarodowa współpraca edukacyjna przynosi realne korzyści i budzi uznanie nie tylko wśród uczestników, ale też w szerszym gronie odbiorców.
Dziękujemy naszym partnerom z Turcji za serdeczne przyjęcie i inspirującą współpracę!
Zapraszamy do czytania :
27.05.2025 r.
Wyjazd sfinansowany ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej. Unia Europejska ani podmiot udzielający dotacji nie ponoszą za nie odpowiedzialności.
Erasmusowe wieści z Turcji! ![]()

23.04.2024
Wyjazd nauczycieli do Lizbony w ramach programu Erasmus+
Przygoda edukacyjna z lizbońskim Erasmusem rozpoczęła 15 kwietnia 2024 r. Celem podróży było podnoszenie swoich kompetencji zawodowych oraz językowych na kursie dla nauczycieli pt. „Tackling Discipline Issues in the Classroom”.
Oprócz trójki nauczycieli z naszej szkoły: p. Martyny Błaszczyk, p. Jagody Muras i p. Gabrieli Sikory w kursie brali udział również przedstawiciele trzech państw: Finlandii, Belgii oraz Hiszpanii.
Trenerem prowadzącym kurs był Clement Huet, nauczyciel z Francji, mieszkający już kilka lat w Lizbonie.
Pierwszy dzień miał charakter integracyjny z pozostałymi uczestnikami, który prowadzony był przez Clementa z wykorzystaniem ćwiczeń prawda – fałsz. Każdy z nas musiał opowiedzieć kilka słów o sobie, a pozostali próbowali się domyśleć co jest prawdą, a co kłamstwem. Zajęcia były wprowadzeniem do tematu i upłynęły w ,,słodkiej atmosferze”, gdyż każda reprezentacja kraju częstowała pozostałych swoimi narodowymi słodkościami. Prowadzący zrobił nam również niespodziankę i przyniósł na spotkanie najbardziej znane w Lizbonie Pastel de Nata czyli słodkie babeczki na bazie jajek, mąki i budyniu.
Przyznamy nieskromnie, że hitem pierwszego dnia stała się nasza polska śliwka w czekoladzie.
Po ćwiczeniach integracyjnych przystąpiliśmy do prezentacji naszych szkół. Każdy z uczestników miał okazję opowiedzieć o swojej placówce, jej charakterze, klimacie i o tym jak wygląda dyscyplina w ich szkole, co ściśle wiązało się z tematem przewodnim kursu.
Okazało się, co było dla nas zaskoczeniem, że dyrekcja szkoły w Walencji co roku organizuje wyjazdy z grupą swoich uczniów do Polski, w szczególności do Muzeum w Oświęcimiu.
W drugim dniu kursu, po wykładach i ćwiczeniach z wykorzystaniem dużej ilości narzędzi dotyczących dyscypliny w klasie, Clement zaprosił wszystkich uczestników do gry terenowej. Zostaliśmy ,,wymieszani” i ruszyliśmy w miasto, gdzie czekało na nas dużo wyzwań, a wszystkie podpowiadała nam aplikacja telefoniczna Goosechase z przygotowanymi wcześniej ćwiczeniami do wykonania. Dzięki temu zadaniu zapoznaliśmy się z topografią miasta, mieliśmy okazję przyjrzeć się życiu lizbończyków i sami lepiej się poznać.
W trzecim dniu kursu prowadzący zadbali również o uczestników pod kątem rozwoju emocjonalnego.
Nasza grupa została dołączona do innych uczestników Erasmusa z innych krajów, a zajęcia odbyły się w pobliskim parku miejskim.
Tu po raz kolejny organizatorzy zadbali o integrację. Nasz polski skład musiał się rozstać i dołączyć do osób z innych państw, gdzie nie tylko miał okazję podszkolić język, dowiedzieć się czegoś ciekawego o innych systemach edukacji w Europie, ale też zaznajomić się z ćwiczeniami relaksacyjnymi, które można wykorzystać w pracy z młodzieżą. Ponadto uczestnicy wzbogacili swój warsztat pracy o techniki motywujące uczniów mindfulness, podstawy psychologii pracy z dziećmi i młodzieżą u podstaw których leży inteligencja emocjonalna, podstawowe wartości oraz empatia jako klucz współpracy.


Tym razem nauczycielki z naszego Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 6 w Rybniku odbyły kurs „Active Art: Understanding and Enjoying Art in the Classroom and Beyond” w terminie od 27.11 do 01.12.2023r. w Rzymie.
Poznając nowe techniki plastyczne, nowatorskie rozwiązania, wykonując zdania w terenie wzbogacały swoje umiejętności i doświadczenia jakimi teraz będą mogły podzielić się z innymi nauczycielami.
Wykorzystując techniki artystyczne i wplatając elementy sztuki w codzienne zajęcia możemy rozwijać
























































































































































































































































































