Erasmus+

 



29.11.2024
Nasze dwa ostatnie dni były bardzo intensywne. W czwartek zobaczyliśmy kilka pięknych miasteczek wybrzeża Costa Blanca – Calpe, Altea, Benidorm. W piątek rano udaliśmy się do szkoły, by po raz ostatni wziąć udział w lekcji języka angielskiego, a następnie odebrać certyfikaty uczestnictwa w mobilności Erasmus+. Po wzruszającym pożegnaniu i wymienieniu się kontaktami pojechaliśmy do oddalonej o kilkadziesiąt kilometrów Walencji. Po zwiedzeniu urokliwej Starówki udaliśmy się prosto na lotnisko. To był niezapomniany czas dla naszych siódmoklasistów, którzy nie tylko zawiązali nowe znajomości, ale przede wszystkim nabyli nowe doświadczenia i rozwinęli umiejętności komunikowania się w języku angielskim.
******
Wyjazd sfinansowany ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej. Unia Europejska ani podmiot udzielający dotacji nie ponoszą za nie odpowiedzialności.

27.11.2024

W środę pojechaliśmy na całodniową wycieczkę do stolicy prowincji – Alicante, gdzie udaliśmy się na spacer nadmorską promenadą, skąd mogliśmy obserwować wznoszący się na wzgórzu zamek Santa Barbara oraz piękny port. Spacerując ulicami tego urokliwego miasteczka, podziwialiśmy jego roślinność i architekturę. Wstąpiliśmy do katedry Św. Mikołaja z Bari. Zobaczyliśmy barokowy ratusz oraz XIX
wieczny teatr. Udaliśmy się też do Urzędu Wojewódzkiego. Na zakończenie, wspólnie z naszymi hiszpańskimi kolegami, spędziliśmy czas w jednym z nadmorskich parków. Dzień był intensywny, ale pełen wrażeń.
******
Wyjazd sfinansowany ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej. Unia Europejska ani podmiot udzielający dotacji nie ponoszą za nie odpowiedzialności.

26.11.2024

Wtorek upłynął nam pod znakiem pięknej i słonecznej pogody. Rano nasi uczniowie uczestniczyli w zajęciach sportowych i lekcji języka angielskiego. Przed południem udaliśmy się na wycieczkę po miasteczku Monovar. Zobaczyliśmy najważniejsze miejsca i zabytki. Po obiedzie uczniowie brali udział w grach i zabawach na świeżym powietrzu. Wszystkim dopisują świetne humory, a nowe polsko-hiszpańskie znajomości coraz bardziej rozkwitają.
******
Wyjazd sfinansowany ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej. Unia Europejska ani podmiot udzielający dotacji nie ponoszą za nie odpowiedzialności.

25.11.2024
Pierwszego dnia pobytu w Hiszpanii udaliśmy się do Szkoły Podstawowej CEIP Cervantes, gdzie zostaliśmy bardzo serdecznie przywitani przez uczniów i nauczycieli, którzy czekali na nas na dziedzińcu szkoły. Następnie wymieniliśmy się informacjami, przedstawiając przygotowane na tę okoliczność prezentacje na temat naszych szkół i krajów. Poczęstowaliśmy też wszystkich polskimi słodyczami i udaliśmy się na spacer po placówce. Mieliśmy okazję do lepszego poznania się z naszymi znajomymi z Monovar, braliśmy udział w zabawach i grach integracyjnych. Wieczorem udaliśmy się do centrum miasteczka, by podziwiać pokaz fajerwerków na zakończenie organizowanego corocznie w tym regionie święta „FIRA STA CATERINA”.
******
Wyjazd sfinansowany ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej. Unia Europejska ani podmiot udzielający dotacji nie ponoszą za nie odpowiedzialności.

24.11.2024

🇵🇱✈️ Polska grupa wyruszyła na Erasmusa do Alicante! 🇪🇸🌞
Dziś rano nasza grupa uczniów wraz z opiekunami rozpoczęła swoją wyjątkową przygodę w ramach programu Erasmus+! Martyna, Filip, Michalina, Gabryś oraz ich opiekunki, pani dyrektor Lucyna Kwiatoń-Skura i pani Agnieszka Stajer, wyruszyli do słonecznego Alicante, gdzie przez najbliższe dni będą uczestniczyć w zajęciach, warsztatach i projektach w szkole partnerskiej CEIP Cervantes.
To niezwykła okazja, by poznać hiszpańską kulturę, szlifować język angielski i zdobywać nowe doświadczenia edukacyjne. Podczas pobytu nasi uczniowie będą współpracować z rówieśnikami z Hiszpanii, odkrywać uroki Alicante i budować międzynarodowe przyjaźnie.
Życzymy im szerokiej drogi, mnóstwa wrażeń i niezapomnianych chwil! Trzymajcie za nich kciuki, a my będziemy na bieżąco relacjonować ich przygodę. 📸🌍
¡Buen viaje! 🚀
******
Wyjazd sfinansowany ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej. Unia Europejska ani podmiot udzielający dotacji nie ponoszą za nie odpowiedzialności.


21.11.2024

Polska grupa na Erasmusie w Alicante! 🌍✈️

Z radością ogłaszamy, że już 24 listopada grupa uczniów z naszej szkoły wyruszy na niezapomnianą mobilność w ramach programu Erasmus+ do słonecznego Alicante w Hiszpanii!  To niezwykła okazja do poznania hiszpańskiej kultury, nauki języka oraz wymiany doświadczeń edukacyjnych z uczniami szkoły partnerskiej.

Kto nas reprezentuje?

Do Alicante wybierają się:
🌟 Martyna
🌟 Filip
🌟 Michalina
🌟 Gabryś

piekę nad grupą sprawować będą:
👩‍🏫 Pani Dyrektor Lucyna Kwiatoń-Skura – liderka z wizją, dbająca o rozwój międzynarodowej współpracy,
👩‍🏫 Pani Agnieszka Stajer – nauczycielka j. angielskiego z pasją, zawsze wspierająca uczniów w ich edukacyjnej podróży.

Co nas czeka?

Podczas mobilności uczestnicy będą mieli szansę:
✔️ Uczestniczyć w zajęciach w szkole partnerskiej,
✔️ Brać udział w warsztatach z nowoczesnych metod nauczania,
✔️ Poznawać hiszpańską kulturę, kuchnię i tradycje,
✔️ Realizować wspólne projekty z zakresu ekologii i dziedzictwa kulturowego.

Wyjazd to także czas na budowanie międzynarodowych przyjaźni, doskonalenie języka angielskiego i odkrywanie uroku miasta Alicante – jego zabytków, pięknych plaż i pysznej kuchni. 🌞🍴

Dlaczego warto?

Program Erasmus+ to szansa na rozwój osobisty, edukacyjny i zawodowy. Dzięki udziałowi w tym projekcie nasza szkoła umacnia swoją pozycję w międzynarodowej społeczności edukacyjnej, a uczniowie zdobywają cenne doświadczenia, które będą procentować w przyszłości.

Czekajcie na relacje z tego wyjątkowego wyjazdu – obiecujemy zdjęcia, wspomnienia i wiele inspiracji! 📸✨

Życzymy naszej grupie szerokiej drogi i wspaniałych chwil w Alicante! 🚌🌍

20.05.2024r.
Uczniowie klasy VIII wzięli udział w kursie językowym na Malcie, gdzie uczestniczyli w niezwykłej podróży w czasie. Spacer uliczkami Mdiny ,odkrywanie jej zakamarków dostarczył uczniom niezwykłych wrażeń. Kolejne dni pobytu minęły na nauce, odpoczynku i zwiedzaniu wyjątkowych miejsc. Spacer z przewodnikiem po Trzech Miastach był kolejnym dniem na poznanie maltańskiej historii. Zajęcia językowe, w których uczestniczyli uczniowie, były różnorodne oraz dostosowane do poziomu językowego każdego z uczestników, zaś praca w międzynarodowych grupach sprzyjała poszerzaniu słownictwa oraz przełamywaniu barier utrudniających komunikację w obcym języku w życiu codziennym. Wymiernym efektem było zatem podniesienie kompetencji językowych, ale również poszerzenie horyzontów kulturowych. Malta to przepiękna wyspa, która zachwyca przyrodą, niepowtarzalnym klimatem miast, serdecznością oraz otwartością mieszkających tam ludzi.
Wyjazd na wyspę był zatem nie tylko świetną okazją do nauki języka, ale również przygodą, która ułożyła się w kalejdoskop niezapomnianych wspomnień.
Wyjazd sfinansowany ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej. Unia Europejska ani podmiot udzielający dotacji nie ponoszą za nie odpowiedzialności.

23.04.2024

Wyjazd nauczycieli do Lizbony w ramach programu Erasmus+

Przygoda edukacyjna z lizbońskim Erasmusem rozpoczęła 15 kwietnia 2024 r. Celem podróży było podnoszenie swoich kompetencji zawodowych oraz językowych na kursie dla nauczycieli pt. „Tackling Discipline Issues in the Classroom”.

Oprócz trójki nauczycieli z naszej szkoły: p. Martyny Błaszczyk, p. Jagody Muras i p. Gabrieli Sikory w kursie brali udział również przedstawiciele trzech państw: Finlandii, Belgii oraz Hiszpanii.
Trenerem prowadzącym kurs był Clement Huet, nauczyciel z Francji, mieszkający już kilka lat w Lizbonie.
Pierwszy dzień miał charakter integracyjny z pozostałymi uczestnikami, który prowadzony był przez Clementa z wykorzystaniem ćwiczeń prawda – fałsz. Każdy z nas musiał opowiedzieć kilka słów o sobie, a pozostali próbowali się domyśleć co jest prawdą, a co kłamstwem. Zajęcia były wprowadzeniem do tematu i upłynęły w ,,słodkiej atmosferze”, gdyż każda reprezentacja kraju częstowała pozostałych swoimi narodowymi słodkościami. Prowadzący zrobił nam również niespodziankę i przyniósł na spotkanie najbardziej znane w Lizbonie Pastel de Nata czyli słodkie babeczki na bazie jajek, mąki i budyniu.
Przyznamy nieskromnie, że hitem pierwszego dnia stała się nasza polska śliwka w czekoladzie.
Po ćwiczeniach integracyjnych przystąpiliśmy do prezentacji naszych szkół. Każdy z uczestników miał okazję opowiedzieć o swojej placówce, jej charakterze, klimacie i o tym jak wygląda dyscyplina w ich szkole, co ściśle wiązało się z tematem przewodnim kursu.
Okazało się, co było dla nas zaskoczeniem, że dyrekcja szkoły w Walencji co roku organizuje wyjazdy z grupą swoich uczniów do Polski, w szczególności do Muzeum w Oświęcimiu.
W drugim dniu kursu, po wykładach i ćwiczeniach z wykorzystaniem dużej ilości narzędzi dotyczących dyscypliny w klasie, Clement zaprosił wszystkich uczestników do gry terenowej. Zostaliśmy ,,wymieszani” i ruszyliśmy w miasto, gdzie czekało na nas dużo wyzwań, a wszystkie podpowiadała nam aplikacja telefoniczna Goosechase z przygotowanymi wcześniej ćwiczeniami do wykonania. Dzięki temu zadaniu zapoznaliśmy się z topografią miasta, mieliśmy okazję przyjrzeć się życiu lizbończyków i sami lepiej się poznać.
W trzecim dniu kursu prowadzący zadbali również o uczestników pod kątem rozwoju emocjonalnego.
Nasza grupa została dołączona do innych uczestników Erasmusa z innych krajów, a zajęcia odbyły się w pobliskim parku miejskim.
Tu po raz kolejny organizatorzy zadbali o integrację. Nasz polski skład musiał się rozstać i dołączyć do osób z innych państw, gdzie nie tylko miał okazję podszkolić język, dowiedzieć się czegoś ciekawego o innych systemach edukacji w Europie, ale też zaznajomić się z ćwiczeniami relaksacyjnymi, które można wykorzystać w pracy z młodzieżą. Ponadto uczestnicy wzbogacili swój warsztat pracy o techniki motywujące uczniów mindfulness, podstawy psychologii pracy z dziećmi i młodzieżą u podstaw których leży inteligencja emocjonalna, podstawowe wartości oraz empatia jako klucz współpracy.


24.03.2024
W dniach 18 – 25 marca 2024 r. czterech nauczycieli – Lucyna Kwiatoń-Skura, Beata Kuligowska, Wiesława Panek i Agnieszka Stajer pojechało na Teneryfę w ramach programu Erasmus +. Głównym celem wyjazdu było odbycie kursu „Environmental Changes for Sustainable Schools”, dotyczącego zmian zachodzących w środowisku, idei permakultury a także kwestii zarządzania szkołą, by była zgodna z polityką zrównoważonego rozwoju. Zajęcia odbywały się od poniedziałku do piątku w budynku Kampusu Językowego – Language Campus – położonym w północnej części wyspy uniwersyteckim mieście La Laguna. Kurs był prowadzony przez hiszpańską trenerkę Arulę Montillo. Brało w nim udział siedmioro nauczycieli z kilku krajów Europy: Belgii, Szwecji, Węgier oraz Polski. Cenną zaletą wyjazdu była wymiana doświadczeń i spostrzeżeń oraz szlifowanie języka angielskiego.

04.12.2023r.
Za Nami kolejne, nowe doświadczenie z Erasmus+
Tym razem nauczycielki z naszego Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 6 w Rybniku odbyły kurs „Active Art: Understanding and Enjoying Art in the Classroom and Beyond” w terminie od 27.11 do 01.12.2023r. w Rzymie.
Poznając nowe techniki plastyczne, nowatorskie rozwiązania, wykonując zdania w terenie wzbogacały swoje umiejętności i doświadczenia jakimi teraz będą mogły podzielić się z innymi nauczycielami.
Wykorzystując techniki artystyczne i wplatając elementy sztuki w codzienne zajęcia możemy rozwijać
zainteresowania naszych uczni￳w i wychowank￳ów, wzbogacając warsztat pracy z dziećmi.
10.11.2023r.
Piątek był naszym ostatnim dniem w szkole Salvador Sanroma. Z rana uczniowie piekli tradycyjne Pannellets. A po lunchu uczestniczyliśmy w pokazie tańców regionalnych, gdzie zaangażowane były wszystkie dzieci – od przedszkola do klasy szóstej. Na zakończenie wszyscy uczestnicy otrzymali certyfikaty uczestnictwa w projekcie Erasmus+ i chusty z logo szkoły.

9.11.2023r.
Dziś nasi uczniowie brali udział w zajęciach lekcyjnych: wychowanie fizyczne, w tym rozgrywki sportowe pomiędzy dziećmi z Hiszpanii , Szwecji i Polski, gra w dwa ognie. Następnie udzielali informacji na swój temat współtworząc szkolną gazetkę. W czasie przerwy Team Erasmus+ połączył się z uczniami klasy 7a – mieli okazję porozmawiać i opowiedzieć pokrótce o wrażeniach z wyjazdu.

8.11.2023r.
Wczoraj rano wyjechaliśmy z grupą uczniów z Hiszpanii i Szwecji do centrum Barcelony. Miasto wywarło na nas ogromne wrażenie – w szczególności Sagrada Familia. Mogliśmy również poznać inne dzieła Gaudiego takie jak Casa Batllo i Casa Mila. To był piękny, słoneczny dzień idealny na zwiedzanie!

7.11.2023r.
Kolejny dzień za nami.
Dziś oprócz zajęć w szkole uczestniczyliśmy w wycieczce do Teatri Auditori del Llinars del Valles. Ponadto w dniu dzisiejszym nasi uczniowie zaprezentowali naszą szkołę kolegom i koleżankom ze Szwecji i Hiszpanii.

6.11.2023r.
Spełniło się marzenie naszych uczniów, którzy wyjechali do Barcelony w ramach programu Erasmus+.
I dzień w szkole Salvador Sanroma.
Zostaliśmy przywitani przez włodarzy miasta Llinars del Valles. Następnie poznaliśmy szkołę oraz jej uczniów, którzy przyjęli nas bardzo serdecznie. Uczestniczyliśmy w zajęciach szkolnych. W trakcie siesty mieliśmy okazję zintegrować się oraz wymienić doświadczenia związane z życiem szkolnym.