Erasmus+

 

 

 



23.04.2024

Wyjazd nauczycieli do Lizbony w ramach programu Erasmus+

Przygoda edukacyjna z lizbońskim Erasmusem rozpoczęła 15 kwietnia 2024 r. Celem podróży było podnoszenie swoich kompetencji zawodowych oraz językowych na kursie dla nauczycieli pt. „Tackling Discipline Issues in the Classroom”.

Oprócz trójki nauczycieli z naszej szkoły: p. Martyny Błaszczyk, p. Jagody Muras i p. Gabrieli Sikory w kursie brali udział również przedstawiciele trzech państw: Finlandii, Belgii oraz Hiszpanii.
Trenerem prowadzącym kurs był Clement Huet, nauczyciel z Francji, mieszkający już kilka lat w Lizbonie.
Pierwszy dzień miał charakter integracyjny z pozostałymi uczestnikami, który prowadzony był przez Clementa z wykorzystaniem ćwiczeń prawda – fałsz. Każdy z nas musiał opowiedzieć kilka słów o sobie, a pozostali próbowali się domyśleć co jest prawdą, a co kłamstwem. Zajęcia były wprowadzeniem do tematu i upłynęły w ,,słodkiej atmosferze”, gdyż każda reprezentacja kraju częstowała pozostałych swoimi narodowymi słodkościami. Prowadzący zrobił nam również niespodziankę i przyniósł na spotkanie najbardziej znane w Lizbonie Pastel de Nata czyli słodkie babeczki na bazie jajek, mąki i budyniu.
Przyznamy nieskromnie, że hitem pierwszego dnia stała się nasza polska śliwka w czekoladzie.
Po ćwiczeniach integracyjnych przystąpiliśmy do prezentacji naszych szkół. Każdy z uczestników miał okazję opowiedzieć o swojej placówce, jej charakterze, klimacie i o tym jak wygląda dyscyplina w ich szkole, co ściśle wiązało się z tematem przewodnim kursu.
Okazało się, co było dla nas zaskoczeniem, że dyrekcja szkoły w Walencji co roku organizuje wyjazdy z grupą swoich uczniów do Polski, w szczególności do Muzeum w Oświęcimiu.
W drugim dniu kursu, po wykładach i ćwiczeniach z wykorzystaniem dużej ilości narzędzi dotyczących dyscypliny w klasie, Clement zaprosił wszystkich uczestników do gry terenowej. Zostaliśmy ,,wymieszani” i ruszyliśmy w miasto, gdzie czekało na nas dużo wyzwań, a wszystkie podpowiadała nam aplikacja telefoniczna Goosechase z przygotowanymi wcześniej ćwiczeniami do wykonania. Dzięki temu zadaniu zapoznaliśmy się z topografią miasta, mieliśmy okazję przyjrzeć się życiu lizbończyków i sami lepiej się poznać.
W trzecim dniu kursu prowadzący zadbali również o uczestników pod kątem rozwoju emocjonalnego.
Nasza grupa została dołączona do innych uczestników Erasmusa z innych krajów, a zajęcia odbyły się w pobliskim parku miejskim.
Tu po raz kolejny organizatorzy zadbali o integrację. Nasz polski skład musiał się rozstać i dołączyć do osób z innych państw, gdzie nie tylko miał okazję podszkolić język, dowiedzieć się czegoś ciekawego o innych systemach edukacji w Europie, ale też zaznajomić się z ćwiczeniami relaksacyjnymi, które można wykorzystać w pracy z młodzieżą. Ponadto uczestnicy wzbogacili swój warsztat pracy o techniki motywujące uczniów mindfulness, podstawy psychologii pracy z dziećmi i młodzieżą u podstaw których leży inteligencja emocjonalna, podstawowe wartości oraz empatia jako klucz współpracy.


24.03.2024
W dniach 18 – 25 marca 2024 r. czterech nauczycieli – Lucyna Kwiatoń-Skura, Beata Kuligowska, Wiesława Panek i Agnieszka Stajer pojechało na Teneryfę w ramach programu Erasmus +. Głównym celem wyjazdu było odbycie kursu „Environmental Changes for Sustainable Schools”, dotyczącego zmian zachodzących w środowisku, idei permakultury a także kwestii zarządzania szkołą, by była zgodna z polityką zrównoważonego rozwoju. Zajęcia odbywały się od poniedziałku do piątku w budynku Kampusu Językowego – Language Campus – położonym w północnej części wyspy uniwersyteckim mieście La Laguna. Kurs był prowadzony przez hiszpańską trenerkę Arulę Montillo. Brało w nim udział siedmioro nauczycieli z kilku krajów Europy: Belgii, Szwecji, Węgier oraz Polski. Cenną zaletą wyjazdu była wymiana doświadczeń i spostrzeżeń oraz szlifowanie języka angielskiego.

04.12.2023r.
Za Nami kolejne, nowe doświadczenie z Erasmus+
Tym razem nauczycielki z naszego Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 6 w Rybniku odbyły kurs „Active Art: Understanding and Enjoying Art in the Classroom and Beyond” w terminie od 27.11 do 01.12.2023r. w Rzymie.
Poznając nowe techniki plastyczne, nowatorskie rozwiązania, wykonując zdania w terenie wzbogacały swoje umiejętności i doświadczenia jakimi teraz będą mogły podzielić się z innymi nauczycielami.
Wykorzystując techniki artystyczne i wplatając elementy sztuki w codzienne zajęcia możemy rozwijać
zainteresowania naszych uczni￳w i wychowank￳ów, wzbogacając warsztat pracy z dziećmi.
10.11.2023r.
Piątek był naszym ostatnim dniem w szkole Salvador Sanroma. Z rana uczniowie piekli tradycyjne Pannellets. A po lunchu uczestniczyliśmy w pokazie tańców regionalnych, gdzie zaangażowane były wszystkie dzieci – od przedszkola do klasy szóstej. Na zakończenie wszyscy uczestnicy otrzymali certyfikaty uczestnictwa w projekcie Erasmus+ i chusty z logo szkoły.

9.11.2023r.
Dziś nasi uczniowie brali udział w zajęciach lekcyjnych: wychowanie fizyczne, w tym rozgrywki sportowe pomiędzy dziećmi z Hiszpanii , Szwecji i Polski, gra w dwa ognie. Następnie udzielali informacji na swój temat współtworząc szkolną gazetkę. W czasie przerwy Team Erasmus+ połączył się z uczniami klasy 7a – mieli okazję porozmawiać i opowiedzieć pokrótce o wrażeniach z wyjazdu.

8.11.2023r.
Wczoraj rano wyjechaliśmy z grupą uczniów z Hiszpanii i Szwecji do centrum Barcelony. Miasto wywarło na nas ogromne wrażenie – w szczególności Sagrada Familia. Mogliśmy również poznać inne dzieła Gaudiego takie jak Casa Batllo i Casa Mila. To był piękny, słoneczny dzień idealny na zwiedzanie!

7.11.2023r.
Kolejny dzień za nami.
Dziś oprócz zajęć w szkole uczestniczyliśmy w wycieczce do Teatri Auditori del Llinars del Valles. Ponadto w dniu dzisiejszym nasi uczniowie zaprezentowali naszą szkołę kolegom i koleżankom ze Szwecji i Hiszpanii.

6.11.2023r.
Spełniło się marzenie naszych uczniów, którzy wyjechali do Barcelony w ramach programu Erasmus+.
I dzień w szkole Salvador Sanroma.
Zostaliśmy przywitani przez włodarzy miasta Llinars del Valles. Następnie poznaliśmy szkołę oraz jej uczniów, którzy przyjęli nas bardzo serdecznie. Uczestniczyliśmy w zajęciach szkolnych. W trakcie siesty mieliśmy okazję zintegrować się oraz wymienić doświadczenia związane z życiem szkolnym.