Erasmus+

Informujemy, iż każdy uczestnik projektu powinien zapoznać się z zasadami przetwarzania jego danych osobowych przed rozpoczęciem tego przetwarzania gdyż dane tych osób będą przetwarzane w celach i w sposób opisany w informacji dotyczącej prywatności. 

Informacja o ochronie prywatności


13.10.2025r.

Erasmus Days 2025

Informujemy, iż w najbliższą środę tj. 15 października o godzinie 14.40 ww sali nr 32 odbędzie się pisemny test z języka angielskiego osób chętnych do udziału w projekcie Erasmus+. Zapraszamy klasy 7 i 8 .

Zespół ds. Erasmus+

20.06.2025 r. 

Nasza mobilność nauczycieli w Ponta Delgada zauważona przez lokalne media! 🇵🇹📣

Z dumą informujemy, że nasza ostatnia mobilność nauczycieli na Azorach – w malowniczym Ponta Delgada – została zauważona i doceniona przez lokalne media! ✨

W ramach programu Erasmus+ nauczyciele z naszej szkoły uczestniczyli w kursie pt. „There is no planet B”, poświęconym edukacji ekologicznej i zrównoważonemu rozwojowi. Podczas szkolenia doskonaliliśmy nasze kompetencje zawodowe, poznawaliśmy innowacyjne metody nauczania oraz portugalski system edukacji, a także zgłębialiśmy temat ochrony środowiska w kontekście globalnych wyzwań klimatycznych.

Nasza obecność oraz aktywny udział w zajęciach i spotkaniach zostały opisane w lokalnym serwisie informacyjnym – to dla nas wielki zaszczyt!

To wydarzenie pokazuje, jak ważne i wartościowe są międzynarodowe projekty edukacyjne. Nie tylko rozwijają one umiejętności nauczycieli, ale też budują mosty między szkołami i kulturami. Cieszymy się, że mogliśmy reprezentować naszą szkołę i miasto na arenie międzynarodowej!

Link do artykułu:

https://www.rybnicka.eu/gazeta-rybnicka/boguszowice-stare/Nauczyciele-z-Boguszowic-w-Ponta-Delgada/idn:3390?fbclid=IwY2xjawLCStZleHRuA2FlbQIxMQBicmlkETFwa3p6Y1FRaW9icVF6azFEAR7HE0t7j4hw2_3nql1XPIdpZHsXM212wO8uWNJQq8gqWhCBz-HgJ3KBukRITg_aem_77dNnEPaaZs8TDPA0MFW7w

#erasmus #erasmusplus

 


10.06.2025 r.

📣 Z radością informujemy, że nasza szkoła otrzymała grant w wysokości 31 726,00 euro na realizację działań w ramach akredytacji Erasmusa nr 2022-1-PL01-KA120-SCH-000109152 , nr projektu 2025-1-PL01-KA121-SCH-000314950 na rok szkolny 2025/2026! 🎉🇪🇺

Projekt będzie realizowany do 31 sierpnia 2026 r. i obejmuje:
mobilności edukacyjne uczniów,
udział nauczycieli w kursach i szkoleniach zagranicznych,
obserwację pracy nauczycieli w szkołach za granicą (job shadowing).

To kolejny krok w stronę rozwoju naszej szkoły, internacjonalizacji edukacji i poszerzania horyzontów naszych uczniów i kadry pedagogicznej! 🌍📚

#ErasmusPlus #Mobilność #JobShadowing #EdukacjaBezGranic #NaszaSzkołaWEuropie


05.06.2025 r.

Miło nam poinformować, że nasza mobilność edukacyjna w Turcji została zauważona przez lokalne media!

Wizyta naszych uczniów i nauczycieli w ramach programu Erasmus+ spotkała się z dużym zainteresowaniem, a efekty wspólnych działań zostały opisane w regionalnej prasie. To dla nas ogromne wyróżnienie i dowód na to, że międzynarodowa współpraca edukacyjna przynosi realne korzyści i budzi uznanie nie tylko wśród uczestników, ale też w szerszym gronie odbiorców.

Dziękujemy naszym partnerom z Turcji za serdeczne przyjęcie i inspirującą współpracę!

Zapraszamy do czytania :

 

https://www.rybnicka.eu/gazeta-rybnicka/boguszowice-stare/Uczniowie-z-Boguszowic-Starych-w-Turcji/idn:3367

https://www.rybnik.com.pl/wiadomosci,turecka-przygoda-oczami-rybnickiej-mlodziezy-zdjecia,wia5-3267-62153.html


02.06.2025 r.
Mobilność kadry nauczycielskiej do Ponta Delgada – malowniczego miasta położonego na wyspie Sao Miquel , należącej do archipelagu Azorów,
w ramach programu Erasmus+
W dniach od 25-30.05.2025 r. czworo nauczycieli Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 6 w Rybniku wzięło udział w kursie na wyspie Sao Miquel na Azorach „Nie ma planety B”, który dotyczył zrównoważonego rozwoju oraz dobrych praktyk nauczycielskich w powyższym obszarze. Zrównoważony rozwój jest kluczowym elementem strategii Azorów, które stawiają na ochronę unikalnych ekosystemów, promowanie ekoturystyki i wykorzystywanie energii odnawialnej. Archipelag dąży do zrównoważonego rozwoju, łącząc ochronę przyrody z rozwojem gospodarczym i społecznym.
Nauczyciele uczestniczyli w interesujących wykładach pana Roberto E. Medeiros – specjalisty i pasjonata w zakresie ochrony środowiska oraz odnawialnych źródeł energii. W trakcie zajęć terenowych, oprócz podziwiania walorów tej pięknej wyspy, zapoznano uczestników kursu z zasadami działania nowoczesnej spalarni śmieci, z której pozyskiwana energia zamieniana jest w prąd.
Podkreślano, iż należy wyposażyć uczniów w wiedzę, tak aby wykształcić w nich umiejętność zrozumienia problemów ekologicznych oraz chęć do podejmowania wysiłku na rzecz ochrony środowiska.
Zostaliśmy zmotywowani do podejmowania dalszych działań proekologicznych w naszej placówce i środowisku lokalnym o których będziemy na bieżąco informować.

27.05.2025 r.

Działania proekologiczne w ramach programu Erasmus+
Program Erasmus+ oferuje wiele możliwości edukacyjnych i zawodowych, również w obszarze przyrodniczym, kładzie duży nacisk na działania ekologiczne i zrównoważony rozwój, szczególnie w kontekście transformacji ekologicznej w Europie. Uczniowie i nauczyciele naszej szkoły uczestniczą w akcjach i projektach, które mają na celu promowanie ekologicznej świadomości oraz edukację w plenerze (Outdoor Learning). Podejmowane są różnorodne działania ukierunkowane na promowanie odpowiedzialnych zachowań w zakresie ochrony środowiska, poszanowania środowiska, budowania u uczniów postaw świadomego obywatela odpowiedzialnego za podejmowane decyzje i wybory w kwestii ochrony środowiska naturalnego, pobudzanie odpowiedzialności za jego stan. W szkole odbywają się dni tematyczne związane m. in. z obchodami Światowego Dnia Ziemi, Dnia Wody, Dnia Drzewa, Pierwszego Dnia Wiosny oraz związane z nimi przedstawienia, konkursy i akcje jak np. „Cisna na kole”, czyli akcja zachęcająca społeczność szkolną do korzystania w miesiącu maju z roweru jako środka transportu. Nauczyciele podczas lekcji realizują tematy związane z ochroną środowiska, zagrożeniami dla klimatu wynikającymi z działalności człowieka, recyklingiem, ale również promocją zdrowia, przede wszystkim zdrowego odżywiania, uprawy owoców i warzyw w sposób ekologiczny. 
Niewątpliwie jednym z najciekawszych działań w naszej szkole jest udział w kolejnym już projekcie Resiliency Gardens zainicjowanym przez fundację Seed Programs International oraz Resiliency Gardens, we współpracy z Miastem Rybnik oraz z Fundacją Naturalnego Rozwoju. Zajęcia praktyczne przeplatają się z warsztatami edukacyjnymi, mającymi na celu zwiększenie świadomości dzieci w zakresie zrównoważonego rozwoju, ekologicznego trybu życia, szanowania i oszczędzania zasobów naturalnych. Celem projektu jest upowszechnianie ogrodnictwa miejskiego, zmniejszenie skutków emisji CO2 i jednocześnie czerpanie radości przez dzieci i młodzież z jedzenia żywności, którą sami wyhodowali. Tematy zajęć to m.in. uprawa współrzędna, naturalne nawożenie gleby, kompostowanie, segregacja, żywność i zrównoważony rozwój, uprawa resztek. Efekty podjętych działań możemy podziwiać w naszym szkolnym ogrodzie, który podczas warsztatów stał się naszą zieloną pracownią.

25.05.25 Nasza mobilność Erasmus+ w Turcji dobiegła końca!
Wczoraj odwiedziliśmy szkołę partnerską Kusadasi Bilsem, gdzie podczas uroczystej ceremonii wręczono naszym uczniom certyfikaty udziału w projekcie. Po południu wybraliśmy się na trekking po przepięknym parku narodowym – zachwycające widoki i świeże powietrze na długo zostaną w naszej pamięci! 🌿⛰️
Wieczorem odbyła się uroczysta kolacja kończąca nasz pobyt. Wspólnie świętowaliśmy sukces projektu z uczniami, nauczycielami i dyrekcją szkoły goszczącej. W czasie tego tygodnia nawiązaliśmy wiele pięknych przyjaźni, które – mamy nadzieję – będziemy pielęgnować przez długie lata.
Teraz nasi uczniowie czekają już na samolot do Polski, wracając z głowami pełnymi wrażeń i sercami pełnymi wspomnień. ✈️🇵🇱
Serdecznie dziękujemy całej społeczności Kuşadası Bilsem – nauczycielom, dyrekcji oraz koordynatorce projektu za serdeczne przyjęcie, zaangażowanie i pomoc organizację mobilności ❤️🙏

Wyjazd sfinansowany ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej. Unia Europejska ani podmiot udzielający dotacji nie ponoszą za nie odpowiedzialności.


22 i 23 maja były dla nas wyjątkowo intensywne i pełne niezapomnianych doświadczeń!
🚍 22 maja, w czwartek, wybraliśmy się na pełną zachwytów wycieczkę do Pamukkale – uczniowie zobaczyli słynne wapienne tarasy, które wyglądają jak bajkowe półki skalne!
🏛 Odwiedziliśmy także muzeum w Hierapolis, gdzie mogliśmy poznać bogatą historię tego niezwykłego regionu.
📍 23 maja, w piątek, nasi Erasmusowicze zostali serdecznie przyjęci przez burmistrza miasta Kuşadası – to była doskonała okazja, by przyjrzeć się pracy lokalnych władz.
👨‍🍳 Uczniowie wzięli także udział w ciekawych lekcjach, m.in. na temat kuchni tureckiej, gdzie poznali tradycyjne smaki i potrawy.
🧵 W trakcie warsztatów rękodzieła mogli spróbować tkania tkanin – poznali lokalne techniki i sami stworzyli kolorowe wzory.
To były dwa dni pełne nauki, odkrywania kultury i wspólnych doświadczeń, które na długo zostaną w naszej pamięci!
Wyjazd sfinansowany ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej. Unia Europejska ani podmiot udzielający dotacji nie ponoszą za nie odpowiedzialności.

21.05.25 Dzisiejszy dzień uczestnicy Erasmusa spędzili w szkole partnerskiej.
Podczas wizyty w szkoły mieliśmy okazję zobaczyć nowoczesne i inspirujące sale lekcyjne:
📐 matematyczną
🎨 plastyczną
📚 nauk społecznych oraz bibliotekę
🧪 chemiczno-fizyczno-biologiczną
🎵 muzyczną
oraz uczestniczyliśmy lekcjach – m.in. w warsztatach plastycznych, podczas których malowaliśmy na szkle, czerpiąc inspirację z lokalnych legend. W trakcie lekcji matematyki zobaczyliśmy ciekawe doświadczenie z wodą.
Na zakończenie dnia zorganizowaliśmy polski poczęstunek dla naszych tureckich przyjaciół oraz zaprezentowaliśmy występ przygotowany przez naszych uczniów, który przybliżył wszystkim naszą szkołę i tradycje 🇵🇱🎤
Wyjazd sfinansowany ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej. Unia Europejska ani podmiot udzielający dotacji nie ponoszą za nie odpowiedzialności.

20.05.25 Drugi dzień naszej mobilności w Turcji – niezapomniane chwile w Efezie! ☀️📜
Dziś nasi uczniowie przenieśli się w czasie, odwiedzając jedno z najpiękniejszych stanowisk archeologicznych na świecie – Efez! Spacerując starożytnymi uliczkami tego niezwykłego miasta, podziwiali monumentalną Bibliotekę Celsusa, ogromny teatr mogący pomieścić ponad 20 tysięcy widzów, Świątynię Hadriana oraz pozostałości imponujących domów patrycjuszy. Historia ożyła na naszych oczach! 🏛️✨
Nie zabrakło też nowoczesnych akcentów – odwiedziliśmy interaktywne muzeum w Efezie, gdzie dzięki multimediom mogliśmy jeszcze lepiej zrozumieć bogatą historię tego miejsca.
Kolejnym przystankiem był niezwykle poruszający Dom Maryi, ukryty wśród wzgórz. To miejsce pełne spokoju i refleksji wywarło na wszystkich ogromne wrażenie. 🙏
Wspólne chwile z nowopoznanymi rówieśnikami z Turcji szybko zaowocowały przyjaźniami – było mnóstwo śmiechu, rozmów i pozytywnej energii! 👫🇵🇱🤝🇹🇷
Po pełnym wrażeń zwiedzaniu udaliśmy się do urokliwego miasteczka Şirince, znanego z malowniczych widoków, wąskich uliczek i gościnnej atmosfery. To właśnie tam czekała na nas pyszna niespodzianka – degustacja tradycyjnych tureckich placków – gözleme 🫓. Cienkie ciasto nadziewane serem, szpinakiem lub mięsem, pieczone na gorącej blasze, smakowało wszystkim wyśmienicie!
To był intensywny, pełen wrażeń dzień – z historią, kulturą i serdecznością w roli głównej! Dziękujemy Kuşadası Bilsem❤️
********
Wyjazd sfinansowany ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej. Unia Europejska ani podmiot udzielający dotacji nie ponoszą za nie odpowiedzialności.

Erasmusowe wieści z Turcji! 🇹🇷

Dziś był długi i piękny dzień, pełen wrażeń, ruchu i odkrywania nowych miejsc 🌞🌊
19 maja to Narodowe Święto Młodzieży i Sportu w Turcji, upamiętniające rozpoczęcie walki o niepodległość przez Mustafę Kemala Atatürka w 1919 roku. To dzień poświęcony młodym ludziom i aktywności fizycznej – idealne tło dla naszego dzisiejszego programu!
👉🏼 Poranek rozpoczęliśmy od joggingu przy plaży – wspaniały sposób na dobry start dnia!
👉🏼 Po śniadaniu o 9:00 spotkaliśmy się z uczniami i nauczycielami ze szkoły partnerskiej, którzy zabrali nas na oficjalne obchody święta – wszystko odbywało się na dużym placu przypominającym rynek.
👉🏼 Mieliśmy okazję zobaczyć prezentacje lokalnych szkół – od przedszkolaków po licealistów. Kolorowo, radośnie i bardzo inspirująco!
👉🏼 To był też wyjątkowy moment, bo mogliśmy lepiej poznać naszych nowych przyjaciół z Turcji – zarówno uczniów, jak i nauczycieli 🤝
👉🏼 Następnie udaliśmy się na wycieczkę po Kusadasi: zwiedziliśmy zamek na wyspie, przeszliśmy przez starą część miasta i wróciliśmy do hotelu na zasłużony obiad.
👉🏼 Popołudnie to aktywna gra w siatkówkę, a potem małe zakupy i wspólna kolacja w plenerze.
Teraz już jesteśmy w pokojach – zmęczeni, ale szczęśliwi 💪🏽🌅
Taki dzień zostanie z nami na długo!
Wyjazd sfinansowany ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej. Unia Europejska ani podmiot udzielający dotacji nie ponoszą za nie odpowiedzialności.

18.05.2025 nadszedł długo wyczekiwany dzień! 🎒✈️
Uczniowie naszej szkoły – Agata, Amelia, Julia, Pola, Brayan i Wojtek – wraz z nauczycielkami p. Hanną Benisz oraz p. Urszulą Kalwar wyruszyli w niezwykłą podróż edukacyjną do szkoły partnerskiej w Kuşadası, w Turcji 🇹🇷🌍
Podczas mobilności nasi uczniowie:
📚 będą uczestniczyć w zajęciach razem z tureckimi rówieśnikami,
🌍 nawiążą nowe znajomości i przyjaźnie,
🗣️ rozwiną swoje umiejętności komunikacyjne w języku angielskim,
🕌 odkryją piękno tureckiej kultury, historii i tradycji,
🍽️ skosztują lokalnych potraw i poznają codzienne życie w innym kraju.
To wyjątkowa szansa na naukę w międzynarodowym środowisku, rozwój osobisty i poszerzanie horyzontów. Trzymamy kciuki za niezapomniane doświadczenia i czekamy na relacje z ich przygód! 💫📸
Powodzenia i do zobaczenia wkrótce!
*******
Wyjazd sfinansowany ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej. Unia Europejska ani podmiot udzielający dotacji nie ponoszą za nie odpowiedzialności.

 



W dniach 7–12 kwietnia cztery nauczycielki: pani Martyna Błaszczyk, pani Edyta Oślizło, pani Jolanta Syrnicka oraz pani Gabriela Sikora wzięły udział w intensywnym kursie w ramach programu Erasmus+ „ICT Tools for a Creative and Collaborative Classroom”, który odbył się w San Cristobal de La Laguna na Teneryfie.

Podczas szkolenia nauczycielki poznały szereg nowoczesnych aplikacji i narzędzi online wspierających kreatywność oraz pracę zespołową w klasie, takich jak Padlet, Slido, Bamboozle, Plot Generator czy Canva. Miały okazję nie tylko je przetestować, ale również stworzyć własne materiały edukacyjne i przedyskutować w międzynarodowej grupie nauczycieli możliwości ich wykorzystania na swoich lekcjach. Przetestowały możliwości AI dla Edukacji, pracując z ChatGPT, Copilot, Perplexity.

Szczególną uwagę poświęcono: ✅ narzędziom wspierającym inkluzję – umożliwiającym udział w zajęciach uczniom o różnych potrzebach edukacyjnych,
✅ oraz rozwiązaniom promującym zrównoważony rozwój – dzięki którym możemy ograniczać zużycie papieru i lepiej wykorzystywać zasoby szkoły.

Zajęciom merytorycznym towarzyszyły również warsztaty integracyjne i aktywności kulturalne, w których uczestniczyli nauczyciele z Niemiec, Bułgarii, Rumunii, Grecji oraz Francji. Była to doskonała okazja do wymiany doświadczeń, pomysłów i dobrych praktyk z nauczycielami z różnych krajów Europy 🌍🤝

Dzięki zdobytym umiejętnościom nasze nauczycielki będą mogły jeszcze skuteczniej angażować uczniów w kreatywne projekty i interaktywne zadania z wykorzystaniem narzędzi AI i TIK 🤖🎨📊

Jesteśmy dumni, że nasza kadra nieustannie się rozwija i wprowadza nowoczesne metody nauczania do naszej szkoły! 💪📚

**
Wyjazd sfinansowany ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej. Unia Europejska ani podmiot udzielający dotacji nie ponoszą za nie odpowiedzialności.

#ErasmusPlus


29.11.2024
Nasze dwa ostatnie dni były bardzo intensywne. W czwartek zobaczyliśmy kilka pięknych miasteczek wybrzeża Costa Blanca – Calpe, Altea, Benidorm. W piątek rano udaliśmy się do szkoły, by po raz ostatni wziąć udział w lekcji języka angielskiego, a następnie odebrać certyfikaty uczestnictwa w mobilności Erasmus+. Po wzruszającym pożegnaniu i wymienieniu się kontaktami pojechaliśmy do oddalonej o kilkadziesiąt kilometrów Walencji. Po zwiedzeniu urokliwej Starówki udaliśmy się prosto na lotnisko. To był niezapomniany czas dla naszych siódmoklasistów, którzy nie tylko zawiązali nowe znajomości, ale przede wszystkim nabyli nowe doświadczenia i rozwinęli umiejętności komunikowania się w języku angielskim.
******
Wyjazd sfinansowany ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej. Unia Europejska ani podmiot udzielający dotacji nie ponoszą za nie odpowiedzialności.

27.11.2024

W środę pojechaliśmy na całodniową wycieczkę do stolicy prowincji – Alicante, gdzie udaliśmy się na spacer nadmorską promenadą, skąd mogliśmy obserwować wznoszący się na wzgórzu zamek Santa Barbara oraz piękny port. Spacerując ulicami tego urokliwego miasteczka, podziwialiśmy jego roślinność i architekturę. Wstąpiliśmy do katedry Św. Mikołaja z Bari. Zobaczyliśmy barokowy ratusz oraz XIX
wieczny teatr. Udaliśmy się też do Urzędu Wojewódzkiego. Na zakończenie, wspólnie z naszymi hiszpańskimi kolegami, spędziliśmy czas w jednym z nadmorskich parków. Dzień był intensywny, ale pełen wrażeń.
******
Wyjazd sfinansowany ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej. Unia Europejska ani podmiot udzielający dotacji nie ponoszą za nie odpowiedzialności.

26.11.2024

Wtorek upłynął nam pod znakiem pięknej i słonecznej pogody. Rano nasi uczniowie uczestniczyli w zajęciach sportowych i lekcji języka angielskiego. Przed południem udaliśmy się na wycieczkę po miasteczku Monovar. Zobaczyliśmy najważniejsze miejsca i zabytki. Po obiedzie uczniowie brali udział w grach i zabawach na świeżym powietrzu. Wszystkim dopisują świetne humory, a nowe polsko-hiszpańskie znajomości coraz bardziej rozkwitają.
******
Wyjazd sfinansowany ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej. Unia Europejska ani podmiot udzielający dotacji nie ponoszą za nie odpowiedzialności.

25.11.2024
Pierwszego dnia pobytu w Hiszpanii udaliśmy się do Szkoły Podstawowej CEIP Cervantes, gdzie zostaliśmy bardzo serdecznie przywitani przez uczniów i nauczycieli, którzy czekali na nas na dziedzińcu szkoły. Następnie wymieniliśmy się informacjami, przedstawiając przygotowane na tę okoliczność prezentacje na temat naszych szkół i krajów. Poczęstowaliśmy też wszystkich polskimi słodyczami i udaliśmy się na spacer po placówce. Mieliśmy okazję do lepszego poznania się z naszymi znajomymi z Monovar, braliśmy udział w zabawach i grach integracyjnych. Wieczorem udaliśmy się do centrum miasteczka, by podziwiać pokaz fajerwerków na zakończenie organizowanego corocznie w tym regionie święta „FIRA STA CATERINA”.
******
Wyjazd sfinansowany ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej. Unia Europejska ani podmiot udzielający dotacji nie ponoszą za nie odpowiedzialności.

24.11.2024

🇵🇱✈️ Polska grupa wyruszyła na Erasmusa do Alicante! 🇪🇸🌞
Dziś rano nasza grupa uczniów wraz z opiekunami rozpoczęła swoją wyjątkową przygodę w ramach programu Erasmus+! Martyna, Filip, Michalina, Gabryś oraz ich opiekunki, pani dyrektor Lucyna Kwiatoń-Skura i pani Agnieszka Stajer, wyruszyli do słonecznego Alicante, gdzie przez najbliższe dni będą uczestniczyć w zajęciach, warsztatach i projektach w szkole partnerskiej CEIP Cervantes.
To niezwykła okazja, by poznać hiszpańską kulturę, szlifować język angielski i zdobywać nowe doświadczenia edukacyjne. Podczas pobytu nasi uczniowie będą współpracować z rówieśnikami z Hiszpanii, odkrywać uroki Alicante i budować międzynarodowe przyjaźnie.
Życzymy im szerokiej drogi, mnóstwa wrażeń i niezapomnianych chwil! Trzymajcie za nich kciuki, a my będziemy na bieżąco relacjonować ich przygodę. 📸🌍
¡Buen viaje! 🚀
******
Wyjazd sfinansowany ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej. Unia Europejska ani podmiot udzielający dotacji nie ponoszą za nie odpowiedzialności.


21.11.2024

Polska grupa na Erasmusie w Alicante! 🌍✈️

Z radością ogłaszamy, że już 24 listopada grupa uczniów z naszej szkoły wyruszy na niezapomnianą mobilność w ramach programu Erasmus+ do słonecznego Alicante w Hiszpanii!  To niezwykła okazja do poznania hiszpańskiej kultury, nauki języka oraz wymiany doświadczeń edukacyjnych z uczniami szkoły partnerskiej.

Kto nas reprezentuje?

Do Alicante wybierają się:
🌟 Martyna
🌟 Filip
🌟 Michalina
🌟 Gabryś

piekę nad grupą sprawować będą:
👩‍🏫 Pani Dyrektor Lucyna Kwiatoń-Skura – liderka z wizją, dbająca o rozwój międzynarodowej współpracy,
👩‍🏫 Pani Agnieszka Stajer – nauczycielka j. angielskiego z pasją, zawsze wspierająca uczniów w ich edukacyjnej podróży.

Co nas czeka?

Podczas mobilności uczestnicy będą mieli szansę:
✔️ Uczestniczyć w zajęciach w szkole partnerskiej,
✔️ Brać udział w warsztatach z nowoczesnych metod nauczania,
✔️ Poznawać hiszpańską kulturę, kuchnię i tradycje,
✔️ Realizować wspólne projekty z zakresu ekologii i dziedzictwa kulturowego.

Wyjazd to także czas na budowanie międzynarodowych przyjaźni, doskonalenie języka angielskiego i odkrywanie uroku miasta Alicante – jego zabytków, pięknych plaż i pysznej kuchni. 🌞🍴

Dlaczego warto?

Program Erasmus+ to szansa na rozwój osobisty, edukacyjny i zawodowy. Dzięki udziałowi w tym projekcie nasza szkoła umacnia swoją pozycję w międzynarodowej społeczności edukacyjnej, a uczniowie zdobywają cenne doświadczenia, które będą procentować w przyszłości.

Czekajcie na relacje z tego wyjątkowego wyjazdu – obiecujemy zdjęcia, wspomnienia i wiele inspiracji! 📸✨

Życzymy naszej grupie szerokiej drogi i wspaniałych chwil w Alicante! 🚌🌍

20.05.2024r.
Uczniowie klasy VIII wzięli udział w kursie językowym na Malcie, gdzie uczestniczyli w niezwykłej podróży w czasie. Spacer uliczkami Mdiny ,odkrywanie jej zakamarków dostarczył uczniom niezwykłych wrażeń. Kolejne dni pobytu minęły na nauce, odpoczynku i zwiedzaniu wyjątkowych miejsc. Spacer z przewodnikiem po Trzech Miastach był kolejnym dniem na poznanie maltańskiej historii. Zajęcia językowe, w których uczestniczyli uczniowie, były różnorodne oraz dostosowane do poziomu językowego każdego z uczestników, zaś praca w międzynarodowych grupach sprzyjała poszerzaniu słownictwa oraz przełamywaniu barier utrudniających komunikację w obcym języku w życiu codziennym. Wymiernym efektem było zatem podniesienie kompetencji językowych, ale również poszerzenie horyzontów kulturowych. Malta to przepiękna wyspa, która zachwyca przyrodą, niepowtarzalnym klimatem miast, serdecznością oraz otwartością mieszkających tam ludzi.
Wyjazd na wyspę był zatem nie tylko świetną okazją do nauki języka, ale również przygodą, która ułożyła się w kalejdoskop niezapomnianych wspomnień.
Wyjazd sfinansowany ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej. Unia Europejska ani podmiot udzielający dotacji nie ponoszą za nie odpowiedzialności.

23.04.2024

Wyjazd nauczycieli do Lizbony w ramach programu Erasmus+

Przygoda edukacyjna z lizbońskim Erasmusem rozpoczęła 15 kwietnia 2024 r. Celem podróży było podnoszenie swoich kompetencji zawodowych oraz językowych na kursie dla nauczycieli pt. „Tackling Discipline Issues in the Classroom”.

Oprócz trójki nauczycieli z naszej szkoły: p. Martyny Błaszczyk, p. Jagody Muras i p. Gabrieli Sikory w kursie brali udział również przedstawiciele trzech państw: Finlandii, Belgii oraz Hiszpanii.
Trenerem prowadzącym kurs był Clement Huet, nauczyciel z Francji, mieszkający już kilka lat w Lizbonie.
Pierwszy dzień miał charakter integracyjny z pozostałymi uczestnikami, który prowadzony był przez Clementa z wykorzystaniem ćwiczeń prawda – fałsz. Każdy z nas musiał opowiedzieć kilka słów o sobie, a pozostali próbowali się domyśleć co jest prawdą, a co kłamstwem. Zajęcia były wprowadzeniem do tematu i upłynęły w ,,słodkiej atmosferze”, gdyż każda reprezentacja kraju częstowała pozostałych swoimi narodowymi słodkościami. Prowadzący zrobił nam również niespodziankę i przyniósł na spotkanie najbardziej znane w Lizbonie Pastel de Nata czyli słodkie babeczki na bazie jajek, mąki i budyniu.
Przyznamy nieskromnie, że hitem pierwszego dnia stała się nasza polska śliwka w czekoladzie.
Po ćwiczeniach integracyjnych przystąpiliśmy do prezentacji naszych szkół. Każdy z uczestników miał okazję opowiedzieć o swojej placówce, jej charakterze, klimacie i o tym jak wygląda dyscyplina w ich szkole, co ściśle wiązało się z tematem przewodnim kursu.
Okazało się, co było dla nas zaskoczeniem, że dyrekcja szkoły w Walencji co roku organizuje wyjazdy z grupą swoich uczniów do Polski, w szczególności do Muzeum w Oświęcimiu.
W drugim dniu kursu, po wykładach i ćwiczeniach z wykorzystaniem dużej ilości narzędzi dotyczących dyscypliny w klasie, Clement zaprosił wszystkich uczestników do gry terenowej. Zostaliśmy ,,wymieszani” i ruszyliśmy w miasto, gdzie czekało na nas dużo wyzwań, a wszystkie podpowiadała nam aplikacja telefoniczna Goosechase z przygotowanymi wcześniej ćwiczeniami do wykonania. Dzięki temu zadaniu zapoznaliśmy się z topografią miasta, mieliśmy okazję przyjrzeć się życiu lizbończyków i sami lepiej się poznać.
W trzecim dniu kursu prowadzący zadbali również o uczestników pod kątem rozwoju emocjonalnego.
Nasza grupa została dołączona do innych uczestników Erasmusa z innych krajów, a zajęcia odbyły się w pobliskim parku miejskim.
Tu po raz kolejny organizatorzy zadbali o integrację. Nasz polski skład musiał się rozstać i dołączyć do osób z innych państw, gdzie nie tylko miał okazję podszkolić język, dowiedzieć się czegoś ciekawego o innych systemach edukacji w Europie, ale też zaznajomić się z ćwiczeniami relaksacyjnymi, które można wykorzystać w pracy z młodzieżą. Ponadto uczestnicy wzbogacili swój warsztat pracy o techniki motywujące uczniów mindfulness, podstawy psychologii pracy z dziećmi i młodzieżą u podstaw których leży inteligencja emocjonalna, podstawowe wartości oraz empatia jako klucz współpracy.


24.03.2024
W dniach 18 – 25 marca 2024 r. czterech nauczycieli – Lucyna Kwiatoń-Skura, Beata Kuligowska, Wiesława Panek i Agnieszka Stajer pojechało na Teneryfę w ramach programu Erasmus +. Głównym celem wyjazdu było odbycie kursu „Environmental Changes for Sustainable Schools”, dotyczącego zmian zachodzących w środowisku, idei permakultury a także kwestii zarządzania szkołą, by była zgodna z polityką zrównoważonego rozwoju. Zajęcia odbywały się od poniedziałku do piątku w budynku Kampusu Językowego – Language Campus – położonym w północnej części wyspy uniwersyteckim mieście La Laguna. Kurs był prowadzony przez hiszpańską trenerkę Arulę Montillo. Brało w nim udział siedmioro nauczycieli z kilku krajów Europy: Belgii, Szwecji, Węgier oraz Polski. Cenną zaletą wyjazdu była wymiana doświadczeń i spostrzeżeń oraz szlifowanie języka angielskiego.

04.12.2023r.
Za Nami kolejne, nowe doświadczenie z Erasmus+
Tym razem nauczycielki z naszego Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 6 w Rybniku odbyły kurs „Active Art: Understanding and Enjoying Art in the Classroom and Beyond” w terminie od 27.11 do 01.12.2023r. w Rzymie.
Poznając nowe techniki plastyczne, nowatorskie rozwiązania, wykonując zdania w terenie wzbogacały swoje umiejętności i doświadczenia jakimi teraz będą mogły podzielić się z innymi nauczycielami.
Wykorzystując techniki artystyczne i wplatając elementy sztuki w codzienne zajęcia możemy rozwijać
zainteresowania naszych uczni￳w i wychowank￳ów, wzbogacając warsztat pracy z dziećmi.
10.11.2023r.
Piątek był naszym ostatnim dniem w szkole Salvador Sanroma. Z rana uczniowie piekli tradycyjne Pannellets. A po lunchu uczestniczyliśmy w pokazie tańców regionalnych, gdzie zaangażowane były wszystkie dzieci – od przedszkola do klasy szóstej. Na zakończenie wszyscy uczestnicy otrzymali certyfikaty uczestnictwa w projekcie Erasmus+ i chusty z logo szkoły.

9.11.2023r.
Dziś nasi uczniowie brali udział w zajęciach lekcyjnych: wychowanie fizyczne, w tym rozgrywki sportowe pomiędzy dziećmi z Hiszpanii , Szwecji i Polski, gra w dwa ognie. Następnie udzielali informacji na swój temat współtworząc szkolną gazetkę. W czasie przerwy Team Erasmus+ połączył się z uczniami klasy 7a – mieli okazję porozmawiać i opowiedzieć pokrótce o wrażeniach z wyjazdu.

8.11.2023r.
Wczoraj rano wyjechaliśmy z grupą uczniów z Hiszpanii i Szwecji do centrum Barcelony. Miasto wywarło na nas ogromne wrażenie – w szczególności Sagrada Familia. Mogliśmy również poznać inne dzieła Gaudiego takie jak Casa Batllo i Casa Mila. To był piękny, słoneczny dzień idealny na zwiedzanie!

7.11.2023r.
Kolejny dzień za nami.
Dziś oprócz zajęć w szkole uczestniczyliśmy w wycieczce do Teatri Auditori del Llinars del Valles. Ponadto w dniu dzisiejszym nasi uczniowie zaprezentowali naszą szkołę kolegom i koleżankom ze Szwecji i Hiszpanii.

6.11.2023r.
Spełniło się marzenie naszych uczniów, którzy wyjechali do Barcelony w ramach programu Erasmus+.
I dzień w szkole Salvador Sanroma.
Zostaliśmy przywitani przez włodarzy miasta Llinars del Valles. Następnie poznaliśmy szkołę oraz jej uczniów, którzy przyjęli nas bardzo serdecznie. Uczestniczyliśmy w zajęciach szkolnych. W trakcie siesty mieliśmy okazję zintegrować się oraz wymienić doświadczenia związane z życiem szkolnym.